رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

ارائه حدود ۱۲ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی در کرمانشاه 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ارائه یازده هزار و ۵۷۸ مورد خدمت بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳ 18 August 2024

قباد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: تاکنون برای بیش از ۲ هزار مددجو خدمات درمانی ارائه شده و بیش از ۹ هزار مورد بازرسی‌های بهداشت محیطی توسط نیروهای فعال این حوزه صورت گرفته است.

وی افزود: مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات سلامت ثارالله در نقطه صفر مرزی خسروی آماده خدمت رسانی به زائرین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات سلامت ثارالله با زیربنای ۲ هزار متر مربع، دارای ۲ بخش بستری مردان و زنان، اتاق مامایی، سه اتاق پزشک، داروخانه، آزمایشگاه و تریاژ بوده، همچنین واحد E.O.C مجهزی در طبقه ۲ این ساختمان آماده مدیریت حوادث است.

وی ادامه داد: فعالیت ۲۰۰ نیرو مستقیم و آماده باش و ۸۰۰ نیروی غیر مستقیم اورژانس در اربعین امسال حضور فعال دارند.

محمدی تشریح کرد: تعداد کل مددجویان و مراجعین به این نیروها از ۱۵ مرداد ماه تاکنون ۲ هزار و ۷۸ نفر بوده که ۹۸۵ نفر از این افراد مربوط به مرکز فوریت‌های پزشکی ثارالله است؛ ضمن اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته از تعداد کل مددجویان که ۶۸۴ نفر بوده است ۲۷۴ مورد نیز در همین مرکز خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از ۲۰ مرداد ماه تاکنون ۱۶ هزار و ۵۳۲ زائر هنگام ورود و خروج از نقطه صفر مرزی خسروی از نظر بیماری‌های واگیر مورد سنجش قرار گرفتند و این تعداد طی ۲۴ ساعت گذشته نیز پنج هزار و ۳۰۶ نفر بوده است.

محمدی عنوان کرد: ۱۲۰ وسیله امدادی در ایام اربعین حسینی آمادگی ارائه خدمت به زائرین را دارند که از این تعداد ۱۰۸ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، پنج دستگاه موتورلانس و ۲ فروند بالگرد است.

وی اضافه کرد: در کل استان کرمانشاه ۷۶ پایگاه شهری و جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی داریم و از ورودی کنگاور تا پایانی مرزی خسروی ۳۰ پایگاه فعال داریم که ۱۷ پایگاه در کانکس‌ها و در مسیر اربعین قرار دارند.

محمدی با اشاره به اینکه در صورت نیاز به خدمات اورژانس هوایی، مصدومین یا بیماران از طریق بالگرد به بیمارستان طالقانی منتقل می‌شوند، گفت: اکنون ۲ فروند بالگرد یکی در قصر شیرین و یکی در کرمانشاه آماده خدمت رسانی هستند، همچنین دو اتاق سرد در نقطه صفر مرزی اکنون در حال ارائه خدمت به زائران هستند.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نظارت بر عوامل محیطی در مراسم اربعین حسینی یادآور شد: بازرسان بهداشت محیط ما نظارت‌های بهداشتی خود را بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز اقامتی، سامانه‌های آبرسانی، موکب‌ها و ایستگاه صلواتی تشدید کرده‌اند.

محمدی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ بازرسی توسط بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با فعالیت ۱۵۰ بازرس در قالب ۷۰ تیم از ورودی کنگاور تا مرز خسروی انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان با بیان اینکه بیش از ۶ هزار نیروی پزشکی و پیراپزشکی در تمام شیفت‌های کاری به صورت ۲۴ ساعته آماده پذیرش و ارائه خدمات در مراسم اربعین حسینی هستند خاطرنشان کرد: ۱۹ بیمارستان دانشگاهی، ۲ بیمارستان تامین اجتماعی و سه بیمارستان نظامی نیز در حال آماده باش کامل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار